Saturday, November 26, 2011

Kesan Buruk Seks Terlalu Banyak

Berkaitan seks adalah salah satu hal yang boleh menjadi keperluan bagi manusia. Tetapi berkaitan seks terlalu kerap juga boleh mengakibatkan buruk bagi tubuh. Orang-orang dalam kategori hypersex semestinya boleh lebih menyibukan dirinya agar hubungan seks terlalu kerap tersebut boleh di kurangkan.

Mengulik lebih dalam kesan negatif terlalu sering melakukan, ini penjelasan yang wajib anda semak dari buku "Arabic Kamasutra" karya Muhammad al-Baz.
Memaksakan diri untuk melakukan sanggama dapat memadamkan hasrat yang bersifat alami. Dengan begitu, organ-organ tubuh yang alami akan menjadi lemah, semangat menurun gerakan tubuh berkurang, perut menjadi besar dan hati lemah, serta proses pencernaan di dalam badan menjadi tidak baik

Sel darah menjadi rosak, urat-urat menjadi lemah, proses penuaan menjadi lebih cepat, keceriaan dan kewibawaan wajah menghilang, pandangan mata lemah, rambut menjadi nipis dan mudah gugur. Bahkan, boleh menyebabkan kebotakan dan menyebabkan darah jadi beku.
Terlalu sering melakukan sanggama juga boleh membahayakan urat saraf, menimbulkan gementar dan gerakan yang lemah, membahayakan dada dan paru-paru, serta membuatkan buah pinggang menjadi kurus. Bahaya yang paling besar akan menimpa orang-orang yang memiliki tubuh kurus kering.

Terlalu sering melakukan sanggama akan mempercepatkan proses penuaan yang berlaku di dalam tubuh mereka. Apalagi mereka yang mempunyai urat-urat yang tampak (dilihat dari kulit bahagian luarnya) dan darah yang sedikit.
Sementara itu, tubuh-tubuh yang basah, yang mempunyai urat-urat yang lemah, mempunyai sedikit darah dan berhawa dingin, lebih jauh daripada proses penuaan dan pengeringan.
Orang-orang yang mempunyai tubuh yang berhawa panas, yang mempunyai urat-urat yang kering, besar dan penuh dan yang mempunyai banyak darah adalah orang-orang yang mampu untuk sering melakukan sanggama dan jarang terkena bahayanya.

Namun, apabila mereka tidak melakukan senggama boleh menimbulkan pelbagai penyakit yang buruk seperti pening, sakit kepala, menurunnya nafsu seksual, keletihan, bahkan boleh menimbulkan pembengkakan pada batang dan "bola" Mr P.

Mereka yang bertubuh kurus boleh dikategorikan kepada dua bahagian, iaitu:
1. Bertubuh kurus, berkulit lembut, berwarna merah putih agak kehitaman atau agak sedikit dan kental. Nafsu seksual mereka juga tidak besar. Tubuh-tubuh mereka berhawa dingin dan kering. Sanggama merupakan bahaya yang sangat besar bagi mereka.
2. Bertubuh kurus, mempunyai kulit berwarna kemerah-merahan dan kehitaman, mempunyai urat-urat yang besar, mempunyai banyak darah, serta mempunyai urat saraf dan tulang-tulang rawan yang kasar. Air mani mereka sedikit dan kental.

Nafsu seksual mereka sangat besar. Tubuh-tubuh mereka berhawa panas dan kering. Tubuh mereka ditumbuhi bulu-bulu yang lebat. Kulit mereka keras dan kasar. Bahayanya senggama bagi mereka adalah sesuai dengan besarnya urat-urat mereka, banyaknya darah mereka dan sesuai dengan pertumbuhan mereka.

No comments: